karelschiepers-online

experimenteren met software

Een reactie plaatsen

Vandaag een beetje geëxperimenteerd met software voor een Wiki, nml. Wikimedia. Het is niet echt de bedoeling een echt Wiki op te zetten. Wat dan wel?

  • Ik zoek wel iets om alle pagina’s met lesmateriaal en workshops samen te brengen op een relatief eenvoudige manier.
  • Ik zoek ook iets om snel nieuw materiaal toe te voegen. bovendien wil ik het zoveel mogelijk loskoppelen van dit weblog.
  • Ik heb ik WordPress al problemen gehad met pagina’s. Zeker na regelmatig van thema te veranderen.
  • Door een extra site te maken met al dat materiaal blijft dit weblog overzichtelijk


Deze software lijkt daarvoor wel geschikt. Misschien meer dan een cms, zoals Drupal of …. Ik zal nog wat verder experimenten en dan zien of het dit wel wordt of toch maar iets anders. Misschien maar gewoon WordPressblijven gebruiken.

Het installeren verliep vrij vlot. Ik heb ondertussen ook al wat content toegevoegd. De structuur van de startpaginaopbouwen ging ook nog. Hiervoor ben ik wel eens gaan piepen op andere Wiki’s. Het opvragen van de code maakt dat piepen eenvoudig.

(Vroeger heb ik nog PhpNukegebruikt, maar daar stap ik nu vanaf. Als ik de tijd krijg, zal ik ook de website van de Provinciale Handelsschool Hasselt in een ander kleedje steken en vooral een andere motor gebruiken. Ik zal daarvoor eens Drupal uittesten.)

Tot wat dit kan leiden???

Het resultaat van dit ‘expariment’ is hier te vinden.

Geef een reactie

