karelschiepers-online

Vlaamse scholier bezoekt historische sites te weinig

1 reactie

grafwoo2Naar aanleiding van een artikel dat ik las op De Morgen on line / Vlaamse scholier bezoekt historische sites te weinig

Moeten wij als leerkrachten er niet eens voor zorgen dat wij met onze leerlingen elk jaar Breendonk of een aantal soldatenkerkhoven bezoeken? Ik denk dat zo’n bezoek veel meer bijdraagt aan de burgerzin dan er af en toe in school aandacht aan besteden. De leerlingen confronteren met de realiteit heeft veel meer effect.

De afgelopen jaren bracht ik elk jaar met de leerlingen van het zesde een bezoek aan Breendonk en met de leerlingen van het vierde aan Normandië. Als ik zie hoe de leerlingen onder de indruk waren van die bezoeken, dan ben ik er zeker van dat zij effect hebben.

Maar er is nog werk aan de winkel. Wie doet mee?

One thought on “Vlaamse scholier bezoekt historische sites te weinig

  1. Pingback: karelschiepers-online- » Blog Archive » Bezoek kerkhoven Westhoek

Geef een reactie

