karelschiepers-online

het nieuwe schooljaar (update)

Een reactie plaatsen

Het nieuwe schooljaar staat voor de deur of is begonnen. Veel leerkrachten zijn al enkele dagen actief bezig met de voorbereidingen. Ik dus ook.

Ik wens iedereen een aangenaam en boeiend schooljaar, zonder stress.

Er staan mij bij de start (en in de loop van het schooljaar) een aantal dingen (ook nieuwe) te wachten:

  • eerst mijn feeds over onderwijs eens bekijken. Daar heb ik in de loop van de vakantie niets mee gedaan. Gevolg: een heleboel staat er te wachten om gelezen of bekeken te worden. Wat ik daaruit belangrijk vind, zal hier (onderwerp: onderwijs) of op het ICT-weblog van school verschijnen.
  • een gedeeltelijk andere functie opnemen. Ik ga voor een aantal uren richting scholengemeenschap. Daar ga ik eerst aan een nieuwe site werken (later meer). Dat betekent ook een iets andere invulling van mijn opdracht op school. Ik ga nog enkel in drie klassen recht geven. Pedagogisch ICT-coördinator blijf ik ook. Maar ik heb wel enkele uren en dus ook inhoud afgestaan.
  • mijn andere site actiefleren.be opnieuw proberen online te brengen nadat deze voor de vakantie af te rekenen had met een spamaanval. Ik ga hier TiddlyWiki voor gebruiken.
  • hiervoor zal ik ook nog een aantal nieuwe workshops en handleidingen uitwerken. Zeker voor: Clipmarks.com, een nieuwe voor del.icio.us, …
  • eindelijk eens werk maken van een nieuwe schoolsite. Deze zal op een ander cms worden overgezet. Ik denk dat ik daarvoor wordpress.org ga gebruiken, zoals deze site.
  • eindelijk eens tijd nemen voor het afwerken van de opleiding Actief Leren.
  • ook nog vrijwilliger spelen bij Klascement.net…
  • en er zal nog wel meer komen….

Geef een reactie

