karelschiepers-online

Zeven manier om ICT in het onderwijs te integreren

Een reactie plaatsen

Dit moet ik eens gaan lezen (toch zeker eens tijd voor maken). Hieronder enkele clips van de bespreking van Wilfred Rubens.


clipped from wilfredrubens.typepad.com
Hoe kun je technologie op een didactisch goede manier integreren in cursusontwerpen? Deze vraag probeert het rapport Pedagogical templates for e-learning te beantwoorden. Een ‘template’ is de beschrijving van een model of eigenlijk aanpak. Het rapport onderscheidt vier modellen die vallen onder ‘blended learning'(dus een combinatie met face-to-face leren) en drie modellen waarbij volledig online geleerd wordt.
Pedagogical templates for e-learning geeft een goed samenvattend overzicht van waar je aan moet denken als je ICT in het onderwijs gaat inzitten, maar mist voor gevorderde lezers m.i. verdieping. Daarnaast´┐Ż richt het rapport zich heel sterk op ‘traditionele’ -cursusgerichte- manieren van (hoger) onderwijs. Daarmee sluiten ze aan op de dominante mores binnen het (hoger) onderwijs. Maar ik had toch ook op wat meer innovatie gehoopt.
Via Jane Hart.

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s