karelschiepers-online

gebruik ict in het onderwijs wordt bepaald door opvattingen van leraren

Een reactie plaatsen

Je kunt opt onderstaande clip o.a. concluderen dat opleiding van leerkrachten in het gebruik van de computer in de les (buiten informatica) nog steeds nodig blijft.

clipped from www.ictopschool.net
De opvattingen van leraren over inrichting van leerprocessen zijn richtinggevend voor de manier waarop ict in het onderwijs wordt gebruikt. Leraren die weinig affiniteit hebben traditionele kennisoverdracht maar leerlingen zelf kennis laten construeren, gebruiken de computer in hun onderwijs vooral voor het opzoeken van informatie. Deze leraren hebben behoefte aan computers met internetverbinding.

Leraren die in hun opvattingen over onderwijs nadruk leggen op kennisoverdracht hebben behoefte aan training in het gebruik van ict en brengen vooral technische computervaardigheden over op leerlingen. Het meest intensief worden computers gebruikt door leraren die in staat zijn traditionele en innovatieve opvattingen over leren in hun onderwijs te combineren.

Lees hierover meer in het proefschrift van Jo Tondeur.

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s