karelschiepers-online

programma voor screencast te maken

Een reactie plaatsen

Ik gebruik al een hele tijd Wink om screencasts te maken. Dit werkt eigenlijk wel vrij goed. Maar je kunt de screencasts niet (of moeilijk via een omweg) online delen, tenzij via je eigen webruimte.

Deze week heb ik geëxperimenteerd met Camtasia. Hiermee kun je screencasts maken die gemakkelijk op YouTube kunnen worden gedeeld. dit spaat mij zelf webruimte uit. Bovendien heeft het meer mogelijkheden dan Wink.

Hieronder een bespreking van een ander programma. Op TrendMatcher tussen ICT en Onderwijs: Lekker simpel screencapture programma kun je een screencast bekijken met meer uitleg. Lees ook de waarschuwing.

Eens uitproberen.

Aanvulling:het kan blijkbaar ook op een usb-stick. Nog beter. Lees: TrendMatcher tussen ICT en Onderwijs: Portable screencapture met Tipcam

clipped from www.karssenberg.nl
Ik heb weer eens een lekker simpel screencapture programma gevonden waarmee je heel makkelijk een screencast kunt maken. Het heet Tipcam en is te downloaden vanaf: www.utipu.com
Een waarschuwing is wel op z’n plaats. Het programma werkt op een van mijn computers volledig naar behoren, maar op een ander systeem had ik na gebruik maar één van de 2 monitoren tot m’n beschikking en na herstart slechts standaard VGA! De videodrivers werkten niet meer en ik moest terug naar een herstelpunt van gisteren. Installatie van Tipcam is dus volledig voor eigen risico!!! Zorg er in ieder geval voor dat je een recent herstelpunt hebt.

Geef een reactie

