karelschiepers-online

over een digitaal bord en hoe zelf een goedkoop WhiteBoard installeren

Een reactie plaatsen

De onderwijsvooruitzichten door John van Dongen: Een WhiteBoard voor $50,-? bevat een aantal interessante tips om zelf en zeer goedkoop een whiteboard te installeren.

Als ik dat zo lees zou een whiteboard nu voor de meeste scholen bereikbaar zijn zonder de hoge kosten van de aanschaf van een digitaal bord.

Nog even in de marge hiervan:

Het is waarschijnlijk wel beter eerst na te denken over wat je met een digitaal bord gaat doen en of je er wel een nodig hebt om je lessen te ondersteunen. Ik denk voorlopig dat er voor de meeste vakken (zeker in het secundair onderwijs) nog zeer veel kan met een eenvoudig wit bord, een beamer en een computer. Ik denk dat alle mogelijkheden van een digitaal bord nog niet bruikbaar zijn voor alle vakken. Voor de meeste vakken is er overigens nog niet zoveel materiaal ter beschikking. En wat er ter beschikking is kan ook worden gebruikt zonder een digitaal bord.

Daarom lijkt het mij ook beter om eerst de mogelijkheden uit te proberen van een beamer en een computer (dus gewone presentaties gebruiken). Daarna kan er nog altijd een duur digitaal bord worden geïnstalleerd.

Overigens geef ik al jaren bijscholingen met een beamer en een computer en dat lukt vrij aardig. Ik heb daar voorlopig geen digitaal bord voor nodig. Ik zie daarvan voorlopig de meerwaarde niet van in.

Een andere mening? Hieronder is daar plaats voor.

Geef een reactie

