karelschiepers-online

Obama’s verkiezingscampagne als voorbeeld

Een reactie plaatsen

Niet enkel ondernemers kunnen iets leren van de verkiezingscampagne van Obama. Iedereen die tegenwoordig een boodschap moet verkondigen kan er een voorbeeld aannemen. Dus ook scholen en non-profitorganisaties

Net gelezen:

  • TaxTalk – » Wat kunnen ondernemers leren van Barack Obama?

    tags: website, marketing, social networking, social bookmarking, web2.0

  • Een aantal citaten:

    • Hij ontpopt zich als een meester in het bespelen van de digitale mediamiddelen en creëert een hecht netwerk (de Obama-community) van – potentiële –  kiezers via internet, e-mail en sms.

      Zijn campagne bewijst dat de bouwstenen van een modern marketingbeleid de volgende zijn:

         1. een duidelijke strategie en een helder verhaal
         2. het slim inzetten van digitale media (internet, e-mail en sms)
         3. netwerking via het creëren van groepen fans of potentiële klanten

    • Zorg voor een goed verhaal.
    • Maak van internet en netwerking het hart van uw communicatiestrategie.
    • Communiceer waar uw kiezers zijn.
    • Wees aanwezig op sociale netwerken
    • Ga in dialoog met uw publiek en start met een blog.
    • Bouw aan een relatie via e-mailmarketing.
    • Gebruik de kracht van mobiele marketing.
    • Blijft altijd consequent in uw boodschap.
    • Verzorg uw huisstijl.

Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s