karelschiepers-online

Consument (in Nederland) is overdaad aan crisisberichten beu

Een reactie plaatsen

Interessant onderzoek in Nederland (zie hieronder).

Zou dat niet voor iedereen gelden. Er is dus dringend nood aan positievere geluiden.

    • Consumenten zijn de overdaad aan berichtgeving over de kredietcrisis beu. Ruim de helft van de Nederlandse bevolking vindt dat er op televisie te veel aandacht is voor de crisis, een derde vindt dat dagbladen er te veel over schrijven
    • Volgens psychotherapeut Rob Vellekoop is het niet vreemd dat de slechte berichten de crisis verergeren. De initiatiefnemer van de website http://www.lakaandecrisis.nl waarschuwt voor een negatieve denkspiraal als gevolg van slecht nieuws en doemdenken van politici en economen. "De crisis bestaat vooral in onze hoofden. Het is pure angst", aldus Vellekoop.
    • Eerder waarschuwde econoom en oud Robeco-topman Jaap van Duijn voor de negatieve invloed van de media. Volgens hem werd er maanden voordat er daadwerkelijk sprake was van een recessie, al volop gespeculeerd. Consumenten zijn daardoor voorzichtiger geworden met hun aankopen.

Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s